Du er en dårlig håndverker hvis du ikke er produktiv

Av Eirik Lier 22. august 2017

worker-635755_1920.jpgHva har produktivitet å si for en håndverkerksbedrift? Det har mye å si, vil jeg påstå. En uproduktiv håndverker er en dårlig håndverker.Produktivitet handler om hvor effektivt du klarer å produsere varer og tjenester. I følge forskning.no er Norge et av de mest produktive landene i verden, men USA og Tyskland er for eksempel bedre enn oss. Norge og Sverige er cirka like produktive. 

Viktigheten med produktivitet

bil.jpg

Noe av det første kundene sjekker når de har behov for håndverkertjenester er et egnet nettsted for sammenligning av leverandører som for eksempel Mittanbud.no. Og finner de deg der kan du med stor sikkerhet også tro at de googler deg. De ser etter omtaler og referanser fra tidligere kunder. Mange har også et forhold til at referansene dere bruker på nettsiden til firmaet ikke har like stor betydning som referansene som bli nevnt på uavhengige nettsider.

Finn ut hvilken innredning som kan gi deg en mer produktiv og ryddig arbeidsdag  her

Alle som leier inn en håndverker er opptatt å få levert gode tjenester og ønsker selvsagt at oppdraget skal bli klargjort raskest mulig. De fleste synes ikke det er kult å måtte låne toalettet til naboen i en lengre periode. Kundene kjøper en tjeneste og forventer god kvalitet levert til rett tid.

Som håndverker er det derfor viktig å være produktiv. Hold deg innenfor tidsrammen som er satt for oppdraget. Levér service og stå til forventningene kunden har. Hvis du fremstår useriøs og uproduktiv kan det få konsekvenser. Ikke bare på ditt nåværende oppdrag, men også fremtidige. En misfornøyd kunde kan ødelegge mye. Derfor er det viktig å ha de beste forutsetninger for å levere til forventningene. På den måten sikrer du deg bedre anmeldelser og fremtidige oppdrag fra andre som søker etter dine tjenester på nett.

Hvordan bli en produktiv håndverker?

DSC00391.-1.jpg

Det er flere måter å bli mer produktiv på. Jeg vil fremheve et viktig punkt, som mange håndverkere ser ut til å glemme; Varebilen. 

Vi har skrevet flere innlegg om hvorfor en ryddig varebil er så viktig. To av hovedpoengene er at at det å ha system i "sysakene" gir et mye bedre inntrykk ovenfor kunden enn et uryddig og kaotisk varerom. Det er naivt å tro at kunder ikke legger merke til varerommet ditt. Og ikke minst, det bidrar til å gjøre deg mer produktiv.

Det er 3 tips jeg vil nevne i dette innlegget som, hvis du tar deg tid til å følge dem, kommer til å bedre situasjonen betydelig:

  1. Lag en sjekkliste for alt av verktøy og varelager.
  2. Gi verktøyet ditt en fast plass i varerommet.
  3. Flytt tyngdepunktet ned i bilen og plassér større varer under gulvet med en horisontaldelt innredning.

Følger du tipsene gir du deg selv et mye bedre utgangspunkt for å bli en mer produktiv håndverker. Og en produktiv håndverker er en god håndverker. Fordelene ved å være mer oppmerksom på hvordan varerommet er utstyrt er at det vil gi deg lettere tilgang til verktøy. Bedre oversikt over varelager. Samtidig bidrar det til et bedre førsteinntrykk hos kunden. 

Valg av varebil og varebilinnredning påvirker altså deg som håndverker. I vår gratis e-bok kan du lese mer om valg av varebil og hva du må tenke på før du velger bil. Last den ned helt gratis her. 

Gratis Guide:  Slik planlegger du kjøp av varebil  LAST NED NÅ

Temaer: Orden


Eirik Lier's photo

Av: Eirik Lier

Eirik er redaktør i Loydsbloggen og selskapets markedsdirektør: Han har vært med å skape innovative løsninger til flere bransjer, som for eksempel Smartfloor og Paxster. Han er ingeniør og videreutdannet ved Sjøkrigsskolen.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Loydsbloggen

Loydsbloggen er kilde til kunnskap og inspirasjon for håndtverkere og brukere av varebil. Vi tar opp temaer som er viktige for deg som håndverker, varetransportør eller annen bruker av varebil. Du vil finne nyttig innhold om hva du må tenke på ved kjøp og bruk, og nyttige tips for forbedring av varebilhverdagen.

Besøk loydssystems.no for en bedre titt på produktene våre.

New Call-to-action

Siste innlegg