En av de mest effektive og billigste måtene å profilere seg på når du kjører arbeidsbil, er ved å ha bildekor. I dette innlegget gir jeg deg et godt eksempel på hvorfor du burde prioritere bilprofilering som en del av din markedsføring.
Å profilere varebilen vil jeg påstå er et must for de fleste håndverkere. Bilen er et av de viktigste verktøyene du har. Ikke bare når det gjelder å få arbeidsdagen til å gå rundt, men også når det gjelder å være synlig for potensielle kunder.
Jeg har lyst til å gi deg et eksempel fra virkeligheten, for hvorfor bildekorering er så viktig.
Tidligere denne måneden var min kollega Anders og jeg på jobbtur i Sverige. Som alltid kjørte vi vår trofaste Volkswagen Transporter.
Transporteren er som du ser godt profilert med både Loyds og Smartfloor.
På vei gjennom Sverige stoppet vi ved en veikro for å få oss noe å spise, samtidig som at jeg måtte jobbe litt fra bilen. Mens vi satt på parkeringen, midt i det jeg våger å kalle Sveriges ingenmannsland, dunket det på ruten ved siden av meg.
Jeg rullet ned ruten, og på utsiden sto det en svensk fyr som gliste og sa:
"Jag har sett Er på Youtube. Är det ni som har den grymma lådan till transportbilar? Har ni den bilen nu?"
Og ja, selvfølgelig har vi Smartfloor godt plassert bak i Transporteren.
Det hele endte med en meget fornøyd håndverker som fikk se, kjenne og teste bilinnredningen han lenge hadde lurt på om var noe for han.
Les mer: 3 forskjellige metoder å profilere bilen på
Poenget med denne historien er å vise hvor fort profilering på varebilen kan gi avkastning.
Hadde ikke vi dekorert Transporteren, ville nok aldri håndverkeren tatt kontakt med oss. I verstefall hadde han endt opp med å velge løsningen til en annen leverandør.
Mitt tips er å ta kontakt med ekspertene på området. De kan bidra med mye bra. Når du skal ha bildekor, tenk på følgende:
Bedriftsprofilering på bilen er en plattform du vil få stor nytte av. Last ned dette gratis infoarket med nyttig informasjon om bildekor. Her får du gode tips om plassering av reklame på bilen.