Tips til hvordan du som håndverker kan starte din egen Instagram konto!

Av Vilde Nohr 28. juni 2022

Som håndverker lager du ofte store endringer som enkelt kan visualiseres med «før og etter» bilder, eller korte videosnutter. Men du kan også fremheve hvordan små detaljer i ditt håndverk kan være både estetisk vakkert og tilfredsstillende. På sosiale medier som Instagram kan du vise deg fra din beste side, og enkelt lage en portefølje for dine potensielle kunder.

Les mer >

Temaer: kontor i bilen, Styling, håndverker, Mobil arbeidsplass, influencer

Hvordan handle bilinnredning på nett

Av Vilde Nohr 26. april 2022

Nettbutikker gir deg en god mulighet til å enkelt sammenligne forskjellige produkter, uten å måtte flytte seg en millimeter. Før du bestemmer deg for å handle din nye innredning på nett, er det noen ting du bør ha oversikt over. Her er våre tips til ett gjennomtenkt og trygt kjøp på nett.

Les mer >

Temaer: bilinnredning, håndverker, arbeidsbil, Netthandel

Derfor skal du ikke bygge bilinnredning selv

Av Lars Bjørbæk Iversen 15. februar 2022

I vår hverdag møter vi mange håndverkere som bygger bilinnredningene sine selv. Årsakene er mange og kreativiteten strekker seg definitivt langt. Noen forsøk er også bedre enn andre, men vi har fremdeles til gode å bli blåst av banen av de hjemmesnekrede løsningene der ute. I dette innlegget forklarer vi deg hvorfor du ikke skal bygge bilinnredning selv.

Les mer >

Temaer: bilinnredning, varebilinnredning, håndverker, Varebil, arbeidsbil, bygge egen bilinnredning

Skriver du et tilbud på håndverkertjenestene dine som kunden forstår?

Av Eirik Lier 2. mars 2021


Bilde: huseierne.no

Håndverkertjenester kan være kompliserte tjenester, hvor både kunde og håndverkere ofte også må forholde seg til flere typer håndverkere. Det er ikke uvanlig at både snekker, elektriker, rørlegger og andre håndverksfag må innom på samme prosjekt. Hvordan kan du unngå misforståelser og misfornøyde kunder?

Les mer >

Temaer: håndverker

Håndverker - Rydder du opp etter deg hos kundene dine?

Av Eirik Lier 16. februar 2021

Som håndverker utfører man ofte komplekst arbeid hos kunder som kunden ikke har full kontroll over selv. Når du leverer håndverkertjenester er det derfor mye som kan føre til at kunden ender opp med en følelse av misnøye. For å oppnå fornøyde kunder er det viktig å sette klare forventninger og levere opp til disse. Bør du for eksempel rydde opp etter deg før du forlater arbeidet?

Les mer >

Temaer: håndverker, ryddig arbeidsplass, fornøyde kunder

Universelle bilinnredninger er ikke tilpasset varebiler

Av Jan-Erik Hansen 26. mai 2020

Det finnes mange ulike innredningsløsninger til varebiler. Til tross for dette ser man mange universelle løsninger, som ofte kan by på utfordringer gjennom arbeidsuken. Her får du tips til hva du skal se opp for, og hvordan du får den perfekte varebilen.

Les mer >

Temaer: Orden, Varelager i varebilen, kontor i bilen, LED-belysning, håndverker, Bilinredning, Varebil, Biltilbehør

Vis meg varebilen din, så vet jeg hvordan håndverker du er!

Av Eirik Lier 5. mai 2020

Et kjent ordtak lyder slik: "Et bilde sier mer enn 1000 ord". Følgelig vet vi alle hvor viktig et godt førsteinntrykk er. Nå er derfor tiden kommet for å finne ut hvordan håndverker du egentlig er. Hvilket inntrykk etterlater du hos dine kunder, og speiler varebilen din profesjonaliteten din?

Les mer >

Temaer: Orden, Varelager i varebilen, transportbil, håndverker, Varebil

Rotete varebil skaper ikke lojale kunder!

Av Jan-Erik Hansen 31. mars 2020

Mange varebiler og varerom der ute ser rett og slett ikke ut! Hektiske dager og manglende tid til å rydde fører til biler fulle av rot. Dette har negativ innvirkning på flere ting; både hvordan du selv utfører arbeidet ditt, men også hvordan andre oppfatter bilen din og deg.

Les mer >

Temaer: Orden, bilinnredning, mobilt kontor, håndverker

Økt produktivitet for mobile arbeidsplasser med Kanban og 5S-prinsippet

Av Eirik Lier 4. februar 2020

Store virksomheter har ofte et klart forhold til produktivitet og kontinuerlig forbedring, men dette er sjeldent til stede hos mobile håndverkere. Mange kaster bort verdiskapende tid i mangel på struktur og orden. Dette håper vi det kan bli en endring på.

I denne guiden introduseres du for Kanban og 5S-prinsippet, som vil bidra til at du som mobil håndverker kan sikre at du får mer orden, systematikk og trivsel i arbeidsdagen.

Les mer >

Temaer: servicebil, håndverker

Om Loydsbloggen

Loydsbloggen skal være en kilde til kunnskap og inspirasjon for eiere og brukere av varebil. Vi tar opp temaer som er viktige for deg som håndverker, varetransportør eller annen bruker av varebil. Du vil finne nyttig innhold om hva du må tenke på ved kjøp og bruk, og nyttige tips for forbedring av varebilhverdagen. På Loydsbloggen blogger vi en gang i uka. Følg oss gjerne!

Besøk www.loyds.no

New Call-to-action

Siste innlegg

New Call-to-action