Hvordan få orden i passasjersetet i varebilen?

Av Eirik Lier 27. juni 2017

IMG_0505.jpg

Mye av en håndverkers arbeidsdag kan handle om dokumentasjon, skjemaer og annet papirarbeid. Og ofte skjer dette i førerkupeen i varebilen. Hva gjør du når du ikke har et godt system for det mobile kontoret? Det legges i passasjersetet og gulvet. I dette blogginnlegget vil jeg gi deg 3 utradisjonelle og rimelige tips for å få orden på det mobile kontoret ditt.

Mange håndverkere bruker varebilen som kontor, og det gjelder å innrede kontoret ditt på en ryddig og enkel måte. Hvordan skal du få orden i passasjersetet i varebilen?Egentlig mener jeg at førerhuset burde bli innredet som det tradisjonelle stasjonære kontoret, selv om det ikke er like enkelt med et mobilt kontor. Og noen ganger kan det gå for langt, slik som denne mannen i Tyskland. 

De fleste kjenner seg igjen i at førersetet til en håndverker kan se bomba ut. I løpet av arbeidsdagen slenges både kvitteringer, mapper, brosjyrer og kontorrekvisita i varebilen. Spesielt i passasjersetet, i mangel av andre steder å legge fra seg. Og over haugen med papirer, slenger man gjerne matpakka. 

Les mer her: 5 tips for en ryddig servicebil.

Hvordan kan du få orden på ditt mobile kontor?15006453-1 Pocket Bag-396886-edited-443837-edited.jpg

Helt enkelt kan det være et systematisk oppsett av bokser og mapper på passasjersiden. Du kan selvsagt gå til innkjøp av mobile kontorløsninger til førersetet, og det finnes ulike leverandører på markedet. Eksempelvis er Caroffice eller Etac.

Er du på utkikk etter en enda enklere løsning hvor kostnaden ikke er så stor? Da kan disse tre tipsene være nyttige:   

Tips 1. Ha en gjennomsiktig boks for kvitteringer og papirer. 
Kjøp flere gjennomsiktige plastbokser fra for eksempel Biltema hvor du oppbevarer kvitteringer og annet papir. Boksen hindrer at kvitteringene faller ut under kjøring. Siden den er transparent, har du hele tiden oversikt over hva som ligger i boksen.

Tips 2. Heng en sekk over nakkestøtten på passasjersiden. 
På den måten frigjør du setet og kan legge både matpakke og andre diverse småting i sekken.  

Tips 3. Sikre de tyngre gjenstandene
Ved en eventuell kollisjon vil dette veie mye og utgjøre en betydelig risiko for skade.  Flytt derfor de store tingene bak i varerommet og bruk dokumentmappe til de større permene. Denne kan du feste på veggen i varerommet og ta frem når det er behov. Her kan du lese mer om smart organisering av varerommet. Datamaskinen legges i en egnet datamappe som kan settes fast med bilbeltet.

I vår varebilguide kan du lese mer om de forskjellige rollene varebilen har og hvordan du på best mulig måte planlegger kjøp av ny varebil. Last den ned helt gratis her.

Gratis e-bok:  Slik planlegger du kjøp av varebil   LAST NED »

Temaer: Orden


Eirik Lier's photo

Av: Eirik Lier

Eirik er redaktør i Loydsbloggen og selskapets markedsdirektør: Han har vært med å skape innovative løsninger til flere bransjer, som for eksempel Smartfloor og Paxster. Han er ingeniør og videreutdannet ved Sjøkrigsskolen.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Loydsbloggen

Loydsbloggen skal være en kilde til kunnskap og inspirasjon for eiere og brukere av varebil. Vi tar opp temaer som er viktige for deg som håndverker, varetransportør eller annen bruker av varebil. Du vil finne nyttig innhold om hva du må tenke på ved kjøp og bruk, og nyttige tips for forbedring av varebilhverdagen. På Loydsbloggen blogger vi en gang i uka. Følg oss gjerne!

Besøk www.loyds.no

New Call-to-action

Siste innlegg